Gå til hovedindhold

Lokaler

Booking og brug af vores lokaler

Indhold

    I NygadeHuset har vi flere lokaler der kan bookes af foreninger og borgere til kulturelle og folkeoplysende aktiviteter.

    For at bruge lokalerne skal de bookes gennem Conventus

    Lokale oversigt

    Design ligger i stueetagen og kan bookes til møder. Du skal dog være opmærksom på at lokalet også huser vores glasværksted, og Makerspaces tekstilværksted.

    Der er mødebord med stole til 14 personer.

    For at få adgang til lokalet skal du bruge en nøglebrik. Den kan hentes i kontorets åbningstid ugen inden du skal bruge lokalet, og skal afleveres igen senest en uge efter brug.

    kvm: 37

    Stuen ligger i stueetagen, og er indrettet med sofagruppe og borde og stole til 35 personer, vil du holde et stående arrangement kan der være op til 50 personer.

    Stuen har projekter og lærred og et klaver.
    Klaveret er ikke stemt.

    Der er en havedør der giver adgang til terrassen, den må gerne bruges efter stuen er låst op med nøglebrikken.
    Husk at låse døren igen efter brug.

    For at få adgang til lokalet skal du bruge en nøglebrik. Den kan hentes i kontorets åbningstid ugen inden du skal bruge lokalet, og skal afleveres igen senest en uge efter brug.

    Efter aftale kan man få udleveret nøgle til køkken ved booking af stuen.
    Kontakt Nygadehusets personale i kontortiden.
    Læs mere om køkkenet herunder.

    kvm: 107

    Køkkenet kan bruges hvis du også har booket Stuen. 

    For at få adgang til Køkkenet skal der bruge en nøglebrik til Stuen og en separat nøgle til køkkenet.
    Nøglerne kan hentes i kontorets åbningstid ugen inden du skal bruge lokalet, og skal afleveres igen ugen efter brug.

    Køkkenet er udstyret med:

    • Kaffemaskine
    • Industriopvaskemaskine
    • Elkedel
    • Køle/fryseskab
    • Ovn
    • 2 komfurer
    • Mikroovn
    • Service til 25 personer
    • Fade og skåle til servering

    Alt service skal vaskes op og stilles på plads efter brug.

    Du skal selv medbringe fødevarer, og de kan ikke opbevares i Borgerhusets køkken efter dit arrangement. 

     

    Køkkenet fungerer også som personalekøkken, så selv om har booket køkkenet kan personale fra NygadeHuset eller Aabenraa Live have ærinde i køkkenet.

    1. th. ligger på 1. sal, anden dør på højre hånd.
    Lokalet har et mødebord med plads til 12 personer

    Der er whiteboard, køleskab og klaver i lokalet.
    Klaveret er ikke stemt.

    Du skal ikke bruge en nøgle for at få adgang til lokalet, men det skal bookes gennem Conventus.

    Der er toiletter på etagen, men skal der bruges handicaptoilet, kan det findes i stueetagen eller på 2. sal

    kvm 25

    Filuren er NygadeHusets legerum, som er indrettet til de 0 - 3 årige, alle aktiviteter skal foregå uden fodtøj.
    Filuren ligger på 1. sal, første dør på højrehånd

    Der kan være 12 børn med deres voksne, og rummet må bookes af vuggestuer, dagplejere og mødre/fædregrupper.

    Det er ikke tilladt at spise og drikke i filuren. Får du brug for at spise madpakker skal du booket et andet lokale til det, vi foreslår 1.th.

    Du skal ikke bruge en nøgle for at få adgang til lokalet, men det skal bookes gennem Conventus.

    Der er toiletter med pusleplads på etagen, skal der bruges handicaptoilet, kan det findes i stueetagen eller på 2. sal

     

    kvm 52

    Spiloppen er NygadeHusets koncert og foredragssal, og ligger på 1. sal.

    Der er plads til 90 siddende personer, og der må ikke afholdes stående arrangementer.

    Skal du bruge stole og borde eller caféborde er de stablet i det tilstødende rum.
    Du skal selv stille op og tage ned efter brug

    Spiloppen har en fast scene, og det er nemt at mørklægge lokalet.
    Der er også lærred og projekter der kan tilsluttes din computer med HDMI-stik inkl. lyd

    Der er mulighed for at låne flygel
    Flyglet bliver stemt den sidste uge i august. 

    For at få adgang til lokalet skal du bruge en nøglebrik. Den kan hentes i kontorets åbningstid ugen inden du skal bruge lokalet, og skal afleveres igen senest en uge efter brug.

    Der er toiletter på etagen, men skal der bruges handicaptoilet, kan det findes i stueetagen eller på 2. sal

     

    kvm 117

    Spiloppen - Koncertlokale

    2.th. ligger på 2. sal, første dør på højre hånd.
    I lokalet er der borde og stole til 22 personer.

    I lokalet er der smartboard og whiteboard.

    Du skal ikke bruge en nøgle for at få adgang til lokalet, men det skal bookes gennem Conventus.

     

    kvm 49

    Skammekrogen - max. 25 pers.
    Hvem kan booke lokalerne

    Alle borger, foreninger, Institutioner og interessegrupper kan booke lokalerne til kulturelle og ikke kommercielle formål.

    Lokalerne må ikke bookes til private arrangementer og fester.

    Lokalerne må ikke bookes til bevægelse, alle idrætsrelaterede aktiviteter henvises til Aktiv Aabenraa.

     

    Rengøring

    Lånte lokaler skal efterlades i ren og pæn stand. I modsat fald forbeholder vi os ret til at opkræve et gebyr for ekstra rengøring.

    Flugtveje og brandsikkerhed

    Evakueringsplaner findes på hver etage. Orienter dig om dem den første gang du er på etagen.

    Alle gældende brandregler skal overholdes. Der er placeret brandslukningsmateriel forskellige steder i huset. Nødudgange må ikke blokeres.

    Der forefindes hjertestarter i trappeopgangen til venstre for hoveddøren.


    Handicapforhold

    Nygadehuset er indrettet, så det er nemt at få adgang til både over- og underetage, selvom man er gangbesværet, kørestolsbruger eller lign. Elevatoren til kælderen findes lige inden for husets hovedindgang, og der er korttidsparkering for handicapbiler lige uden for hovedindgangen.

    Glemte sager

    Vi har en glemmekasse, hvor vi gemmer store og små glemte sager. Glemte sager opbevares i garderoben på stueetagen. Glemte sager af værdi afleveres på hittegodskontoret, hvis ejermand ikke kan findes.

    Rygeforbud

    Rygning er ikke tilladt på indendørsarealerne. Forbuddet gælder også for e-cigaretter med og uden nikotin.

    Trådløst netværk

    Der er trådløst netværk i alle vores huse. Orienter dig i lokalet.

    Forplejning

    Du velkommen til at medbringe din egen forplejning i vores huse. Det er ikke muligt at købe mad og drikke.

    Affald

    Vi affaldssorterer i alle vores huse. Orienter dig derfor ved nærmeste affaldsstation for korrekt sortering af dit affald.

    Højstole og puslebord

    Der er puslebord på toilettet i stueetagen og på 1.sal
    Der står højstole i garderoben i stueetagen, de må bruges i hele huset, men skal retur efter brug.

    Alle lokaler bookes via Conventus.dk

    Lokalerne kan bookes gratis af foreninger, institutioner, aktivitetsgrupper, folkeoplysende forbund og borgere i kommunen til ikke-kommercielle og kulturelle aktiviteter.

    Idrætsrelaterede aktiviteter henvises til Aktiv Aabenraa.

     

    Bookningsperioder:

    Vi har to årlige deadlines for bookinger.
    Efter deadline ser vi samlet på de bookninger vi har modtaget.

    Forår: Jan-Jul - deadline 25. oktober – du kan forvente svar senest 1. november

    Efterår: Aug-Dec - deadline 25. april – du kan forvente svar senest 1. maj

    Har du søgt lokaler i det igangværende halvår svarer vi hurtigst muligt.

     

    Særlige regler om seriebookinger

    Der må gerne laves seriebookinger på maks et halvt år, dog har nogen lokaler undtagelser.

    • Hverdage mellem 8 og 15, kan der kun laves enkel bookinger i Stuen og Design.

    • Tirsdage kan der kun laves enkelt bookinger i Stuen.

    • Torsdage kan der kun laves enkeltbookinger i Spiloppen.

    • Filuren kan ikke bookes af samme bruger hver uge, der må laves seriebookinger med bookinger hver 14. dag. 

     

    Adgang til lokalerne:

    Er du i tvivl om adgang til lokalerne, så kontakt nygadehuset@aabenraa.dk senest to hverdage før du skal bruge lokaler, i nogle tilfælde skal du hente en nøgle eller nøglebrik.

     

    om Conventus

    Det er gratis for foreninger og enkeltpersoner at oprette sig og booke gennem Conventus, har du ikke før booket lokaler med Conventus kan du følge denne vejledning

    Vejledning til booking i Conventus.